GTK (Green Tour Kyoto) ガールズ

GTK (Green Tour Kyoto) ガールズ
'Green Tour Kyoto' official website in English http://www.greentour-kyoto.net

Japanese blog of Green Tour Kyoto Girls

This blog is written in Japanese by GTK Girl's staff, for our Japanese readers.
こんにちは。このブログは、GTKガールズスタッフによる日本語のブログです。ハイキング、寺社巡り、観光、国際交流、外国語など興味のある読者の方々には必見の京都情報サイトです。

15 Jul 2010

Event Report

The workshop of uchiwa painting and Yukata dress-up were done yesterday.
Take a look the photo below. They are so beautiful! Christine (庫裡泊), from France, wore yukata for the first time, she was very very exciting its beauty and satisfied the event. It's a perfect dress for Gion-Matsuri Festival.

The boys enjoyed painting on their uchiwa (Japanese fan) with dragon motif and their kanji name. The younger was so exciting to make his own uchiwa.


どっしゃぶりでした、、なんて雨が多いのだろう、、しかし今年の梅雨は空梅雨だとか!?全体的に見れば降雨量は平均より下回るそうです、ホント!?
昨日は、journal Kyoto 主催のうちわと浴衣のイベントが開催されました、、来てくれた人はちょっと天候も悪く少なかったですが、参加してくれた人達はとっても楽しんでくれて良かった、、。外国の人達は、漢字であてた自分の名前にとてもご満悦でした。
私もイベント終了後、祇園祭に出かけましたが、雨の中すごい人!だけど、ワクワクしてお祭りムードを楽しむ事が出来ました!もちろん浴衣でね。
またこのような日本の文化体験イベントを企画する予定です。日本の方々も是非参加して下さい。

No comments:

Post a Comment