GTK (Green Tour Kyoto) ガールズ

GTK (Green Tour Kyoto) ガールズ
'Green Tour Kyoto' official website in English http://www.greentour-kyoto.net

Japanese blog of Green Tour Kyoto Girls

This blog is written in Japanese by GTK Girl's staff, for our Japanese readers.
こんにちは。このブログは、GTKガールズスタッフによる日本語のブログです。ハイキング、寺社巡り、観光、国際交流、外国語など興味のある読者の方々には必見の京都情報サイトです。

10 Apr 2010

Queen of sakura


I was invited the hanami party at Maruyama park, in the eastern side of Gion, yesterday.
This is the most popular park where Japanese people held the hanami party.
I don't like this place very much because it's too crowded and too touristy.
And one more reason I have is that I don't want to see the weak queen of sakura, photo above.
When I saw her yesterday, it looked really..really sad.
She used to be a glorious queen when I was a collage student.
Of course she has been aged, but I don't think it is only a reason that she has declined.


Waao.. look at her shape at night!
She is still gorgeous.
I realized that she has been living for human beings.


People enjoy a party under the queen.
Does she feel her life was happy or not?
I imagine she feels so sleepy at night time.


昨日、カフェの頃から内装でお世話になっている、デザイン事務所のNADAさんの花見にお邪魔しました。
場所は円山公園。数年前より名物の枝垂れ桜が弱っているニュースや写真を見て、どうも足が向かわなかったのですが、今回、何年かぶりに訪れました。
一番上の写真を見てどう思いますか?
私はものすごく悲しくなり、思わず目を伏せました。彼女の泣いている声が聞こえるようでした。私が学生の頃の、彼女のたくましくゴージャスな姿を知っているから尚更です。
あたりが暗くなると、とても強いライトなのでしょう。みるみるうちに彼女の姿が強く美しく夜空に映えて行きます。あー、美しい。
私は悟りました。彼女はこれまでもそしてこれからもずっと、わたしたち人間の為に生きているのです。それが彼女の運命なのでしょう。
自身の人生が幸せだったか否か、それは彼女にしかわからない。
しかし、夜は眠いだろうなぁ、、って思うのです。

No comments:

Post a Comment