GTK (Green Tour Kyoto) ガールズ

GTK (Green Tour Kyoto) ガールズ
'Green Tour Kyoto' official website in English http://www.greentour-kyoto.net

Japanese blog of Green Tour Kyoto Girls

This blog is written in Japanese by GTK Girl's staff, for our Japanese readers.
こんにちは。このブログは、GTKガールズスタッフによる日本語のブログです。ハイキング、寺社巡り、観光、国際交流、外国語など興味のある読者の方々には必見の京都情報サイトです。

19 Apr 2010

Sakura in Ninna-ji Temple

























I visited Omuro-Ninna-ji Temple to see the unique and famous sakura called Omuro-zakura yesterday. This kind of sakura is shorter than usual and blooms late, in the middle of April.
The back building of the right photo is 5-stage-pagoda of Ninna-ji. It's a typical photo scene with temple and sakura.
I enjoyed it in a festive atmosphere. I'm looking for the new season of the new leaves.

昨日は、有名な御室桜を見に、仁和寺に行きました。これまで何度もjournal Kyoto の記事にはしてきましたが、実はこの目で見るのは初めてでした。噂には聞いていましたが、背が低く、真横に満開の花びらを見る事が出来る御室桜は評判以上に豪華でした。桜の樹のバックに映る五重の塔がこれまた映えますね。。今期のJR東海の「そうだ京都に行こう」はこの御室仁和寺、でしたね。京都に住むようになり、このCMが見れなくなり残念ですが、昨日だって家からバスで30分。実に贅沢な京都ライフです!

No comments:

Post a Comment